متاورس در صنعت مد با شروعی تازه

متاورس در صنعت مد شروعی تازه را امتحان میکند.

تاریخ انتشار 1 آذر 1401

علاقه به واقعیت مجازی در صنایع مد و لوکس

دومین دوره از هفته مد Metaverse که در سال 2023 برگزار می شود

صنعت مد و صنعت کالاهاب لاکچری بسیار بر روی این نکته که که متاورس قرار است بخشی جدایی ناپذیر از آینده آنها باشد تاکید میکنند..از آنجایی که به نظر می رسد علاقه به دنیای مجازی جدید در حال محو شدن است، مشارکت کنندگان این دو بخش  قصد دارند از امکانات بی نهایت متاورس نهایت استفاده را ببرند. دومین هفته مد Metaverse (MFW) در بهار 2023 برگزار می شود.

متورس تقریباً به همان جایی که شروع کرده است برگشته است .. یک سال پس از اولین آزمایش نسبتاً ضعیف،  اولین هفته مد متاورس MFW اکنون  بار دیگر برای دومین بار، Decentraland افتخار میزبانی برخی از برترین ترند های مد را در یکی از جهان‌های موازی خود خواهد داشت، و پیش بینی میشود که  در پایان فصل (واقعی) هفته مد، که در ماه‌های فوریه و مارس جمعیت زیادی را از نیویورک تا پاریس جذب می‌کند.

دومین دوره MFW در تاریخ 28 تا 31 مارس 2023 برنامه ریزی شده است. به موازات آن، هفته مد میامی به عنوان اولین هفته مد به رسمیت شناخته شده رسمی توسط شورای طراحان مد آمریکا که در MFW شرکت خواهد کرد، نمایش های ویژه ای را برگزار خواهد کرد.

برخلاف آنچه برخی فکر می کنند، انقلاب Web3 می تواند به خوبی در جریان باشد، یا حداقل در روزهای اولیه آن. زیرا به نظر می‌رسد آخرین اخبار صنعت مد نشان می‌دهد که بازیگران اصلی این بخش به متاورز اعتقاد دارند و قصد دارند از فرصت‌های آن در حین انجام آزمایش‌های خود نهایت استفاده را ببرند. متاورس علاوه بر اینکه عرصه ای برای مجموعه های مجازی، NFT ها و نفوذ به دنیای بازی است، ویترین شگفت انگیزی برای لیبل ها و خرده فروشان است، حوزه ای که می توانند در آن مجموعه های خود را، چه واقعی و چه مجازی، ارائه دهند. به عنوان محصولات خاص، از نسخه های محدود گرفته تا همکاری  شرکت های بزرگ. همه اینها بدون شک در MFW بعدی در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

کانسپت  دوره  جدید  هفته مد با مشارکت UNXD و حوزه‌های Spatial و Over metaverse پیشرفت کرده است. موضوع آن «میراث آینده» خواهد بود، با هدف پیوند دادن نسل بعدی طراحان، احتمالاً از نظر دیجیتالی مسلط تر، با طراحانی که می توانند به عنوان سنتی تعریف شوند. همانند سال گذشته، کاربران می‌توانند در نمایش‌ها شرکت کنند، از باند فرودگاه به یک مرکز خرید مجلل بپرند و البته لباس‌های فیزیکی و دیجیتالی را به صورت NFT بخرند یا نه، بر حسب مورد. MFW همچنین با DressX، متخصص پوشاک دیجیتال، همکاری خواهد کرد.

108000 بازدید کننده در نسخه اول

“من فوق العاده مفتخرم که دومین هفته مد سالانه Metaverse را رهبری کنم (…). ظرف یک سال، ما یکی از قوی‌ترین و واضح‌ترین موارد استفاده از متاورس را به دنیا نشان دادیم  مد دیجیتال. از این گذشته، همه ما نمی خواهیم در زندگی دیجیتال خود مانند نسخه های کسل کننده ای از یک آواتار به نظر برسیم. دقیقاً مانند دنیای واقعی، همه ما می‌خواهیم زیبایی‌شناسی شخصی را که به آن شناخته شده‌ایم فردی و مدیریت کنیم.»

Decentraland هنوز نام برند ها و ترند ها را که این دومین آزمایش متاورس را انجام خواهند داد، منتشر نکرده است. Dolce & Gabbana، Tommy Hilfiger، Selfridges، Guo Pei و Paco Rabanne از جمله اسامی اصلی بودند که در اولین نسخه MFW شرکت کردند. در مجموع، بیش از 108000 نفر در این رویداد شرکت کردند – رقمی که هنوز از نظر انتظاراتی که برخی از این دنیای مجازی جدید دارند، کم است.

#متاورس-در-صنعت-مد#مد و فناوری #اخبار-مد-جهان #اخبار-مد#طراحی-لباس-دیجیتال

chiamod