کاریز برنده ی جایزه بین المللی A’ Design ایتالیا

کاریز برنده ی جایزه بین المللی A’ Design ایتالیا

تاریخ انتشار 18 خرداد 14011

مسابقات طراحی سالهاست که زمینه رقابت طراحان در سراسر جهان را فراهم می کند و به آنها کمک می کند تا از ارزش و اعتبار کارشان در دنیای طراحی مطلع شوند و انگیزه ای می شود تا برای بهبود و پیشرفت بیشترشان تلاش کنند. در میان این مسابقات سه رقابت ای دیزاین A’Design Award and Competition ، آی اف دیزاین (IF Design Award) ، رد دات دیزاین (Red Dot Design Award) به دلیل تعداد شرکت کنندگان بیشتر و جوایز معتبر و هم چنین تنوع و گستردگی بخش های آن دارای محبوبیت بیشتری هستند.

با شروع سال 2022 رقابت ها آغاز می شود و طراحان بعد از ثبت نام، مراحل مختلف را برای شرکت در رقابت ها آغاز می کنند.رقابت A’ Design Award and Competitionیکی از رقابت های تاثیر گذار، متنوع و بین المللی و دارای رتبه بندی جهانی کشورهای مختلف در زمینه طراحی مسابقه A’ Design است. A’ Design از بزرگترین مسابقات طراحی جهان است که طرح ها و مفاهیم جدید طراحی و محصولات و خدمات خوبی را به شرکت کنندگان ارائه می کند.دیزاینرها، طراحان صنعتی، معماران، هنرمندان، صاحبان برندها و بیزینس های معروف هرساله در این مسابقات شرکت می کنند و وارد رقابتی جهانی می شوند.جوایز طراحی هرساله به بهترین و منحصر به فردترین طراحی اختصاص می گیرد.

 

 

 

 

 این بار کاریز با طراحی  شهاب احمدی و سید محمد حسینی غفاری( داوردوره های گذشته جشنواره سی پال)  و هنر ساخت توسط ویلا صوفیا ، سیاوش صوفی نژاد برنده مدال برنز جایزه ای دیزاین ایتالیا شد. کاریز گلدانی است با ایده از کویر که در ایران بیش از 2500 سال قدمت دارد. قنات یا کاریز راه‌آب یا کانالی است که در زیرِ زمین حفر شده، تا آب در آن برای رسیدن به مصرف کشاورزی برسد. استفاده از ویژه گی کاریز و مخزن مشترک برای گلدان راهکاری برای آبیاری مشترک می باشد .کاریز با ایجاد حس نوستالژی یادآور خاطرات از زندگی سنتی در زمان اکنون هست . اندازه و مقیاس کاریز با ابعاد 55 سانتیمتر طول و 30 سانتیمتر عرض و 25 سانتی متر ارتفاع می باشد. کاریز با بررسی و تحقیق درباره طبیعت و بوم ایران در سال 2021 در تهران طراحی شد.یکی از چالش ها انتخاب متریال و نحوه ساخت نسبت به ابعاد و وزن نهایی کاریز بود که در راستای ایده اصلی که کویر می باشد شکل گرفته است. آرزوی بودن حیات و زندگی در دل کویر، گوهری ست ارزشمند که بسان سراب تلالو می یابد، تمنایی از هستی در دل نیستی. طراحی مجموعه جواهرات رویای کویر نسبت به ارگونومی بدن و با رویکرد طراحی حسی صورت گرفته است. که راهی را برای کشف زوایای پیدا و پنهان اثر ایجاد می کند. گستره ای از دیدهای متفاوت برای مخاطب و کاربر که گویی در جستجوی احیای آزروهای از دست رفته می باشد. بهترین تولیدات، پروژه ها و خدمات جهانی که معرف بهترین ها در طراحی، تکنولوژی و خلاقیت هستند.

 

متن خبر اصلی

 

chiamod