تاثیر کرونا بر محبوبیت کت و شلوار مردانه

تاثیر کرونا بر محبوبیت کت و شلوار

تاریخ انتشار 2 خرداد 1401

رئیس برند Zegna می گوید مد کت و شلوار از بین نرفته اما کراوات دیگر مد نیست

 

Ermenegildo Zegna   : مدیر عامل خانه لباس مردانه لوکس ایتالیایی که نام خانوادگی او را یدک می کشد – این هفته اعلام کرد که کت و شلوار آنطور که برخی افراد میگویند اند مرده نیست.

 

او در سخنرانی در کنفرانس تجاری لوکس فایننشال تایمز (که توسط سیتی AM گزارش شده است)، گفت: «اجازه دهید واضح بگویم – کت و شلوار نمرده است. اما کراوات همین است!»

او گفت که لباس بافتنی “کراوات جدید” است و تقاضا برای لباس های تفریحی لوکس نشانه ای از کاهش را نشان نمی دهد.

فروش کت و شلوار قبل از شیوع بیماری همه گیر به چالش کشیده شد، اما به دلیل محدودیت ها و سفارشات کار از خانه به این معنی بود که لباس های تجاری سنتی مورد نیاز نیست.

پس از همه‌گیری، بحث‌هایی در مورد اینکه کت و شلوار سنتی هنوز چقدر حیات دارد با شرکت‌هایی مانند هوگو باس که زمانی متمرکز بر پوشاک رسمی بودند، اکنون به شدت بر روی لباس‌های غیررسمی تمرکز کرده‌اند. بسیاری از فروشگاه‌های M&S تهیه کت و شلوار را متوقف کرده‌اند و دیگر در سبد کالاهای بریتانیا که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) را تولید می‌کنند، قرار نمی‌گیرند. اما برخی از متخصصان کت و شلوار فروش شناور را گزارش کرده اند. و ASOS گفت 280000 لباس در فصل AW21/22 فروخته است.

 

جالب توجه است که یک نظرسنجی از مصرف کنندگان Charles Tyrwhitt در اواخر سال گذشته نشان داد که “کت و شلوار و پیراهن بی انتها هنوز هم در ایجاد یک تأثیر اولیه قوی پیشرو هستند – بیش از 65٪ از مردان این را باور دارند و تقریباً یک سوم از مردان وقتی دارند احساس بهره وری بیشتری می کنند. هوشمندانه لباس پوشید». اما هیچ اشاره ای به کراوات در آن وجود نداشت.

 به نظر می‌رسد همانطور که مردم اکنون کار هیبریدی را پذیرفته‌اند، لباس‌های تجاری ترکیبی را نیز پذیرفته‌اند و از مواردی غیر از کراوات برای افزودن رنگ نهایی به کت و شلوار استفاده می‌کنند.

 

زگنا به رولا خلف، سردبیر FT گفت که راه‌هایی وجود دارد که کت و شلوار را کمتر رسمی جلوه دهد. او گفت که ترکیب آن با کفش‌های کتانی یکی از گزینه‌هایی است که به کت و شلوار رنگ می‌بخشد تا آنها را سرگرم‌کننده‌تر کند.

 

 

متن خبر اصلی

 

chiamod