راه حل مد سبز برای حفاظت از محیط زیست
تاریخ انتشار 15 آذر 1401
مد سبز و راهکار فروش مجدد
مد سبزمی تواند به حل مشکل مصرف بیش از حد پوشاک کمک کند. اما لباس هایی که مجدداً فروخته می شوند نیاز به مراقبت دارند و بایدبه درستی ارائه شوند.
به خوبی ثابت شده است که یکی از مهمترین مسائل در قلب مد و پایداری، استفاده کم و تولید بیش از حد لباس است. لباس های زیادی ساخته می شود، لباس های زیادی خریداری می شود و بسیاری از ما لباس هایی داریم که نمی پوشیم. نتیجه خالص این است که لباسهای زیادی دور ریخته میشوند – یک گزارش اخیر نشان میدهد استرالیاییها سالانه 10 کیلوگرم به ازای هر نفر را به محل دفن زباله میریزند.
برای مبارزه با این سطوح هشدار دهنده ضایعات، سازمان هایی مانند بنیاد الن مک آرتور سال ها از صنعت مد دایره ای حمایت می کنند. یکی از ستونهای اصلی این امر استفاده بیشتر از محصولات است، چیزی که با افزایش اخیر محبوبیت پلتفرمهای فروش مجدد و اجاره مانند Vestiaire Collective، Depop، The Real Real و AirRobe کمک میکند.
به گفته جاستین پورتری، رئیس بخش پایداری در Depop، “فروش مجدد مد … ضایعات را کاهش می دهد و تقاضا برای “جدید جدید” را کاهش می دهد. در سال 2020، گزارشی توسط McKinsey و Co نشان داد که اگر مد میخواهد به اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانهای دست یابد، فروش مجدد باید بخش بزرگتری از صنعت را به خود اختصاص دهد.
اما علیرغم استقبال مجدد از فروش مجدد توسط مشاغل در سراسر صنعت مد – از استلا مک کارتنی تا پاتاگونیا – در حال حاضر، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد افزایش فروش مجدد منجر به کاهش تولید کلی لباس های جدید شده است. (اگرچه پاتاگونیا به Vogue Business گفت که این کاملاً هدف پلتفرم فروش مجدد آن است که در نهایت جایگزین تولید محصولات جدید شود).
علاوه بر این، افزایش #صرفهجوییها – روندی که شامل خرید مقادیر زیادی لباس دست دوم و نشان دادن کالا در رسانههای اجتماعی است – طرفداران پایداری را زیر سؤال میبرد که آیا محبوبیت فروش مجدد شروع به شبیه شدن به مد سریع یا فست فشن می شود. . پورتری میگوید: «ما میدانیم که هیچ کمبودی در لباس در جهان وجود ندارد… و اگرچه فروش مجدد یکی از راهحلها است، اما میدانیم که این گلوله نقرهای نیست.
برای مقابله همه جانبه با ضایعات نساجی، کسبوکارهای مد باید سیستمهایی را برای جلوگیری از تولید بیش از حد غیرضروری، در کنار سایر ستونهای مدلهای دایرهمانند برای جمعآوری، تعمیر و بازیافت لباسها ایجاد کنند.
در حالی که این راهحلها ساختاری هستند، فروش مجدد لباسها با نگاهی فهیم، بهگونهای که بتوان اقلام را به جای تکههای جدید خریداری کرد و نه موارد اضافی، کاری است که هر مصرفکنندهای میتواند انجام دهد – در حالی که در این فرآیند مقداری پول اضافی به دست میآورد.
#مدسبز#مدپایدار #اخبار-مد-جهان #اخبار-مد