آخرین فرصت ثبت نام کارگاه آموزشی مالکیت فکری با تدریس
اساتید بین المللی دکتر ساناز جوادی وپروفسور ایرنه کالبولی
تاریخ انتشار 29 مرداد 1401
مزیت های دوره بین المللی مالکیت فکری
آموزش حقوق مالکیت فکری در صنایع و مشاغل خلاق
تنظیم قرارد های تجاری و بینالمللی
درآمد زایی از طریق مشاوره و تنظیم قرارداد های تجاری ویژه وکلا و حقوقدان ها
فروش ایده ها و طرح های خلاقانه
توجه به حقوق مالکیت فکری در عقد قراردادها
“موسسه چیامد برگزار کننده انحصاری کارگاه های و کلاس های آموزشی و مشاوره مالکیت فکری ، خانم دکتر ساناز جوادی در ایران”
موسسه چیامد طی تفاهمنامه ای با خانم دکتر ساناز جوادی مدرس بین المللی مالکیت فکری برگزار کننده انحصاری کارگاه ها ، کلاس های آموزشی و مشاوره در ایران است.
شروع ثبت نام اولین دوره:
اولین دوره بصورت حمایت از کسب و کارها با قیمت بسیار استثنایی در ایران برگزار می شود.
صاحبان کسب و کارهای متعدد که با حوزه صادرات ، اختراع ، خلاقیت در ازتباط هستند حتما باید از حقوق مالکیت فکری مطلع باشند. در دوره های آتی این کارگاه با قیمت جهانی آن برگزار خواهد شد.
در این دوره ضمن حضور خانم دکتر ساناز جوادی با افتخارخانم پروفسور ایرنه کالبولی استاد حقوق در دانشکده حقوق دانشگاه A&M تگزاس ، عضو دانشگاهی در دانشکده حقوق، دانشگاه ژنو،عضو ارشد دانشکده حقوق ملبورن، عضو حقوقی فناوری ترانس آتلانتیک در دانشگاه استنفورد حضور خواهند داشت و از تجربیات بین المللی ایشان بهره مند خواهیم شد.
این کارگاه آموزشی هم سطح کارگاه های بین المللی و مطابق با رویکرد تجارت جهانی تدوین شده و به نسبت هزینه جهانی آن با قیمت استثنایی در ایران برگزار می شود.
هزینه کارگاه: ۴ میلیون تومان
امکان پرداخت در دو مرحله برای شرکت کنندگان وجود دارد
برای شرکت کنندگان دوره گواهی صادر خواهد شد
برای اعضای کلوب سی پال و 10 نفر اول ثبت نام کننده 5% تخفیف در نظر گرفته شده است
برای ثبت نام به واتساپ پیغام ارسال کنید. الویت حضور با ثبت نام کنندگان قطعی است.09337454619
مالکیت فکری چیست؟
در اقتصاد بین المللی بخش قابل ملاحظه ای از درآمد شرکت ها وابسته به ثبت و حفاظت از مالکیت فکری است. تمامی داراییهای نامشهودی که با استفاده از قدرت فکر و ذهن انسان خلق می شود در قالب مالکیت فکری است و شامل مالکیت صنعتی و کپی رایت می شود ابداعات و دستاوردهای ذهنی ، اختراعات، آثار ادبی و هنری (مد، معماری موسیقی ، صنایع دستی و ..)، نمادها، نام و تصاویر مورد استفاده در تجارت و بهطور خلاصه، تمامی داراییهای نامشهودی که با استفاده از قدرت فکر و ذهن انسان پدید آمده است را میتوان در قالب داراییهای فکری تعریف نمود.
مالکیت فکری، بنا به تقسیمبندی سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO)، به دو دسته اصلی تقسیم میشود:
1-مالکیت صنعتی، شامل پتنتها، نشانها و علائم تجاری، طراحیهای صنعتی و نشانههای جغرافیایی؛
2-کپیرایت، شامل آثار ادبی (مانند رمان، شعر و نمایشنامه)، فیلم، موسیقی، آثار هنری (مانند نقشهها، نقاشیها، عکسها و مجسمهها) و همچنین طراحیهای معماری. (حقوق مرتبط با کپیرایت که اصطلاحاً«Related Rights») نامیده میشود، شامل حق اجرای هنرمندان بابت عملکردشان در اجرای آثار فوق، حق پخش در برنامههای رادیویی و تلویزیونی و مواردی از این قبیل میباشد.
لازم به ذکر است که اسرار تجاری را نیز میتوان گونهای از داراییهای فکری دانست که به دلیل عدم برخورداری از حفاظتهای قانونی، تا حدی متمایز از دیگر انواع مالکیت فکری است.
با این تعریف، مشخص میشود که مالکیت فکری نیز، مانند سایر انواع مالکیت، دارای قابلیت ارزشافزایی است. اما چگونه میتوان به منافع و مزایای دارارییهای فکری دست یافت، از آنها محافظت نمود و حتی آنها را به دیگران انتقال داد؟ اینجاست که مفهوم حقوق مالکیت فکری یا «Intellectual Property Rights-IPR»، مطرح می شود.
حقوق مالکیت فکری، مشابه با هر حق مالکیت دیگری، به صاحبانش، اعم از مخترع یا صاحبامتیاز یک پتنت، مالک یک نشان تجاری، نویسنده یا شاعر یک اثر ادبی و یا مالک یک طرح صنعتی متمایز، کمک میکند تا از نتایج و منافع کار خود و سرمایهگذاریهای انجام گرفته در راستای خلق و توسعه آن، بهرهمند شده و مانع از سوءاستفادههای احتمالی دیگران شوند. گفتنی است که این موارد، در ماده ۲۷ اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز، مبنی بر حق استفاده و محافظت از منافع مادی و معنوی تولیدات علمی، ادبی و هنری، به رسمیت شناخته شده است.
امروزه، مالکیت فکری به صورت گستردهای در حوزههای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. منافع حاصل از کاربردهای سیستم مالکیت فکری، به قدری واضح و آشکار است که نمیتوان جهانی عاری از این مفهوم را متصور شد. به عنوان مثال، صنعت چند ده میلیارد دلاری مد ، ضبط، چاپ و نشر صنایع نرمافزاری را در نظر بگیرید که میلیونها نفر در سرتاسر جهان، از آن استفاده میکنند؛ بدون کپیرایت بهعنوان یکی از گونههای مالکیت فکری، هیچکدام از اینها وجود خارجی نداشت. اگر مالکیت فکری نبود، مخترعین و نوآوران، انگیزهای برای تولید محصولات بهتر و کارآمدتر نداشتند و نسلهای جدید گوشیهای هوشمند، لباسهای انعطافپذیر و …، در دسترس بشر قرار نمیگرفت. بدون علائم تجاری و به رسمیت شناخته شدن آنها توسط سیستمهای حقوقی، هیچ راهی برای خرید محصولات اورجینال و اصلی وجود نداشت، جعل و تقلب در محصولات به راحتی اتفاق میافتاد و بازار پر از نمونههای فیک و تقلبی بود که با نمونههای اصلی، قابل تفکیک نبودند. تمامی این مثالها، حاکی از جایگاه ویژه مالکیت فکری، در زندگی فعلی بشر میباشند.
اهمیت ترویج و اشاعه مالکیت فکری
مالکیت فکری برای کسبوکارهای امروزی، همچون اکسیژن موجود در هوا برای انسان است. ادامه حیات کسبوکارها، منوط به داراییهای فکری و حفاظت از آنها بوده و در نتیجه، رفاه و پیشرفت بشریت نیز، به شکل غیرقابل انکاری، وابسته به حقوق مالکیت فکری است. صاحبنظران و متخصصین حوزه مالکیت فکری، برای اهمیت ترویج و اشاعه این مهم، چند دلیل کلیدی را ذکر میکنند:
پیشرفت جوامع و رفاه عمومی، منوط به توانمندی و قابلیت خلق و توسعه ابداعات فناورانه و آثار فرهنگی است که ارتباط مستقیمی با مالکیت فکری دارد.
حمایت و حفاظت قانونی از آثار و ابداعات جدید، موجب افزایش سرمایهگذاریها با هدف نوآوری بیشتر میشود.
ارتقاء و حمایت از مالکیت فکری، موجب رشد اقتصادی، ایجاد شغل، شکلگیری صنایع جدید و افزایش کیفیت زندگی میگردد.
یک سیستم مالکیت فکری کارآمد و عادلانه، به کشورها کمک میکند تا از پتانسیل داراییهای فکری، بهعنوان کاتالیزوری برای توسعه اقتصادی، رفاه اجتماعی و ارتقاء فرهنگی، بهرهمند شوند. سیستم مالکیت فکری، به تعادل میان منافع نوآوران و منافع عمومی کمک نموده و محیطی را فراهم میسازد که خلاقیت و نوآوری، به یک ارزش عمومی در جامعه تبدیل شود.
برای اولین بار برگزاری کارگاه بین المللی مالکیت فکری با حضور اساتید بین المللی فرصت بی نظیری برای حفاظت و ترویج آن است.
برای ثبت نام به واتساپ پیغام ارسال کنید. الویت حضور با ثبت نام کنندگان قطعی است.09337454619
#مالکیت-فکری #مالکیت-معنوی #چیامد #سیپال #چیاجبری #خاتون-شهبازی #سانازجوادی