مد فرانسه در جهت حفظ محیط زیست گام بر می دارد

مد فرانسه در جهت حفظ محیط زیست گام بر می دارد

تاریخ انتشار 1 شهریور 1401

فرانسه در حال برنامه ریزی برای ایجاد تحولی عظیم در مد در جهت حفظ محیط زیست است که این کار را  با استفاده از بررسی اطلاعات دقیق چگونگس تولیدات صنعت مد و لباس خود انجام می دهد

اگر یک تی شرت نخی کاملا نو بخرید یا یک تی شرت بازیافتی برای محیط زیست بهتر است؟ خب، بستگی دارد. بازیافت مزایای آشکاری دارد، اما این فرآیند الیاف پنبه را کوتاه می کند و بنابراین معمولاً باید با مقداری مواد روغنی مخلوط شود تا از متلاشی نشدن آن جلوگیری شود.

چنین مشکلاتی، تعیین رتبه پایداری واقعی لباس ها را دشوار می کند – اما برندهای اروپایی به زودی چاره ای نخواهند داشت که اطلاعات دقیق پوشاک خود را در دسترس عموم قرار دهند.

سال آینده، فرانسه فرمانی را تصویب خواهد کرد که بر اساس آن هر لباسی که در این کشور فروخته می‌شود باید برچسبی با جزئیات دقیق تأثیرات آن بر آب و هوا را همراه خود داشته باشد. زمان دقیق اجباری شدن این قانون  هنوز معلوم نیست، اما انتظار می رود که  قانون این برچسب ها به سرعت اجباری شوند و اتحادیه اروپا در حال بررسی یک قانون مشابه برای کل مد و لباس کشورش است.

برای شرکت‌های پوشاک، این بدان معناست که بسیاری از داده‌های متفاوت  و متونع  را در نظر بگیریند مانند : مواد اولیه آن کجا و چگونه رشد می‌کردند؟ برای رنگ آمیزی آن از چه چیزی استفاده شده است؟ چقدر مسافت را طی کرد؟ آیا کارخانه با انرژی خورشیدی کار می کرد یا زغال سنگ؟

آژانس انتقال زیست محیطی فرانسه  Ademe در حال حاضر در حال آزمایش 11 پیشنهاد برای نحوه جمع آوری و مقایسه داده ها – و اینکه برچسب به دست آمده برای مصرف کنندگان چگونه باشد – با استفاده از 500 لباس واقعی می باشد.

در حالی که بسیاری از این ایده برچسب های اطلاعات هر لباس استقبال می کنند، اما فعالان  مد و لباسمی گویند این تنها باید بخشی از سرکوب گسترده تر صنعت مد باشد.

لینک کوتاه مطلب :

chiamod