لباس های تولید شده از ضایعات مکرو پلاستیک

لباس هاس تولید شده از ضایعات میکروپلاستیک

تاریخ انتشار 17 شهریور 1401

آخرین برنده جوایز Redress Design VF Corp ، مجموعه ای به نام “Micro-Rain” است که به طراحی لباس با  زباله های میکروپلاستیک توجه همگان در حیطه مد پایدارد به  خود جلب می کند .

VF Corp با موسسه خیریه محیط زیست Redress  نتایج مسابقه طراحی مد پایدار 2022 خود را اعلام می کند.

در چهارمین سال جشن خود، فدریکو بادینی کنفالونیری، برنده امسال، رقابت سختی با بیش از 450 شرکت کننده را شکست داد تا تاج جوایز طراحی Redress را به دست آورد. Confalonieri توسط داوران برای مجموعه “Micro-Rain” خود که با استفاده از  زباله و مواد زائد برای جلوگیری از  شیوع آلودگی میکروپلاستیک  استفاده می‌کند، خبر دادند.

به نقل از Confalonieri:  «من از مطالب زیادی در مجموعه های قبلی ام استفاده کردم. پس از رانا پلازا [فروپاشی یک کارخانه پوشاک مرگبار در سال 2013 که بیش از 1100 نفر را کشت]، هوشیارتر شدم. فکر می‌کنم این باعث شد که مد را بیشتر دوست داشته باشم، زیرا نه تنها درباره زیبایی‌شناسی، بلکه اخلاق و [ارزش‌های] محیطی است.» او در مسابقه پخش زنده که چهارشنبه در ArtisTree هنگ کنگ برگزار شد،سخنرانی کرد.

نکته ای نظر داوران این مسابقه را بسیار به خود جلب کردظف  تبدیل ضایعات نساجی از زنجیره تامین برند  VF به محصولی که از خلاقیت و نبوغ طراحان امروزی صحبت می کند بود،  آن ها دریافتند که Confalonieri به بهترین وجه ماهیت رقابت را به تصویر کشیده است. کار او توجه را به مشکل میکروپلاستیک ها جلب می کند و راه حلی را در لباس هایش از طریق یک پارچه فیلتر پنهان برای حفظ آلودگی ارائه می دهد.

 

chiamod