روایت خاتون شهبازی از “ثبت خلاق” مؤسسه هنری چیامد و تشکیل کلوب “سی‌پال”

صنعت مد تلاقی هنر و اقتصاد است / روایت خاتون شهبازی از "ثبت خلاق" مؤسسه هنری چیامد و تشکیل کلوب "سی‌پال"

تاریخ انتشار :26 خرداد 1399

دبیر جشنواره مد و لباس “سی‌پال” می‌گوید طی دو دوره برگزاری این رویداد، هنرمندان بسیاری از شهرهای مختلف ایران در جشنواره حضور به هم رسانده‌اند و اکنون این الزام وجود دارد که ارتباطات شکل‌گرفته، در قالبی منسجم و هدفمند به‌منظور رشد و پویایی هنرمندان دنبال شود

 مؤسسه هنری چیامد با عنوان منتور و توسعه‌دهنده زیرساخت کسب‌وکارهای مد به‌تازگی “ثبت خلاق” شده است.از همین رو گفت‌وگویی با خاتون شهبازی مدیرمسئول این مؤسسه و دبیر دو دوره جشنواره مد و لباس “سی‌پال” انجام داده‌ایم تا در جریان جزئیات این رخداد قرار گیریم. مشروح گفت‌وگوی هنرآنلاین با شهبازی را در ادامه بخوانید:مؤسسه چیامد با پشتوانه بالغ بر ۳۵ سال تجربه، تخصص، آموزش و برگزاری جشنواره در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت خلاق شده است. لطفاً در ابتدا توضیح مختصری از تعریف مؤسسه هنری خلاق ارائه دهید.طبق تعریف زیست‌بوم شرکت‌های خلاق، شرکت‌هایی که جوهره رشد آن‌ها خلاقیت و نوآوری برای ارائه محصولات و خدمات جدید در سطح بازار هدف است و همچنین با استفاده از مدل‌های نوین کسب‌وکار، به خلق مزیت رقابتی مبتنی بر نوآوری، در مدل کسب درآمد، کاهش هزینه‌ها، مدیریت زنجیره تأمین، بازاریابی، متمایزسازی محصولات و سایر فعالیت‌هایی که منجر به ساختارهای جدید در الگوی کسب‌وکار بنگاه شود، می‌پردازند به‌عنوان شرکت خلاق شناخته می‌شوند. به‌طور خلاصه یک شرکت خلاق یعنی شرکتی که بتواند نیازهای افراد مختلف جامعه را با کمترین هزینه، با تکیه‌بر علم و دانش، خلاقیت و نوآوری برآورده سازد به‌نحوی‌که این نیازها به بهترین حالت ممکن برطرف شود. اهمیت شرکت‌های خلاق در این است که ظرفیت بالای این شرکت‌ها در ایجاد و رونق اشتغال کشور نقش بسیار مهمی دارند همچنین با ایجاد و تولید خدمات و محصولات نوین و متنوع، نیازهای جامعه را در بخش‌های گوناگون برطرف می‌کنند.

چه شد که مؤسسه چیامد به‌عنوان مؤسسه خلاق در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ثبت رسید؟

مؤسسه چیامد طی دو سال برگزاری جشنواره “سی‌پال” باهدف شناسایی افراد مستعد و خلاق و ایجاد فرصتی برای معرفی آن‌ها، سعی در رشد و توسعه عملکرد این افراد داشته است. به‌جرئت می‌توان گفت یکی از معضلات اصلی فعالان مد و لباس، عدم شناسایی توانمندی‌های آن‌هاست و ما به جد معتقدیم ایجاد بستر کارآفرینی در جشنواره “سی‌پال” به‌واسطه برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی مد و لباس و توسعه کسب‌وکار فراهم می‌شود.

به‌تازگی کلوبی با عنوان “سی‌پال” نیز تشکیل‌شده است که در بدو امر، استمرار و انسجام در ارتباطات هدفمند در سایه شکل‌گیری این مجموعه تداعی می‌شود. لطفاً از اهداف متنوع مؤسسه چیامد به‌منظور تشکیل این کلوب در پی دریافت گواهی ثبت خلاق توضیح دهید؟

طی دو دوره برگزاری این رویداد، هنرمندان بسیاری از شهرهای مختلف ایران در جشنواره حضور به هم رسانده‌اند و اکنون این الزام وجود دارد که ارتباطات شکل گرفته، در قالبی منسجم و هدفمند به‌منظور رشد و پویایی هنرمندان دنبال شود و در این میان کلوب “سی‌پال” با محوریت ادامه گفتمان، همفکری و ارزش‌آفرینی برای همه فعالان مد و لباس کشور تأسیس‌شده است. استمرار و انسجام در ارتباطات هدفمند، تشکیل یک گروه تخصصی و حرفه‌ای، گفتمان در خصوص چالش‌های مد و راه‌حل‌های آن، آموزش و فرصتی برای رشد جمعی طراحان مد و کمک به توسعه کسب کارهای مد ازجمله اهداف تأسیس کلوب “سی‌پال” است.

چه خدماتی در کلوب “سی‌پال” ارائه می‌شود؟

ایجاد فرصتی به‌منظور هم‌افزایی، همکاری و مشارکت فعالان مد و لباس کشور، ارائه مشاوره‌های تخصصی فردی و یا جمعی، برگزاری نشست‌های تخصصی در ارتباط با راهکارهای توسعه کسب‌وکار و سایر جریانات منتهی به عرصه مد و لباس، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری نشست‌های تشریح موضوع جشنواره “سی‌پال”، برگزاری نشست‌های انتقال تجربه، آشنایی و تعامل با اساتید و تولید محتوای آموزشی ازجمله خدمات این کلوب است.

چه مزیت‌هایی برای اعضای کلوب “سی‌پال” در نظر گرفته‌شده است؟

هم‌افزایی، همکاری و مشارکت با فعالان سرتاسر کشور، برگزاری بخش عمده‌ای از فعالیت‌های کلوب در فضای مجازی و ایجاد فرصت برای آموزش فعالان سرتاسر ایران، اولویت اطلاع‌رسانی کلیه برنامه‌های “سی‌پال” برای اعضای کلوب، برگزاری رایگان نشست‌ها برای اعضا و اختصاص تخفیف برای کارگاه‌ها، یک سال عضویت در کلوب “سی‌پال” و بهره‌مندی از مطالب آموزشی و ایجاد ارتباط مؤثر، در اولویت قرار دادن اعضای کلوب برای حضور در شورای راهبردی، در اولویت قرار دادن اعضای کلوب برای حضور در بخش داوران جوان، ارائه گواهی‌نامه برای کارگاه‌های آموزشی، ارائه گواهی حضور برای نشست‌ها (گواهی سالیانه برای کل نشست‌ها) و برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ ازجمله این امتیازات به شمار می‌رود.

 

#خاتونشهبازی #خاتون-شهبازی #چیامد #کلوب-سیپال

chiamod