فرهنگ و اصالت ایرانی در آینه معماری ایران و جهان
سی پال با عنوان اولین جشنواره مد و لباس اینترنتی ایران، سومین دوره خود را در سال ۹۹ در روزهای درون کرونا برگزار می کند. این جشنواره با محوریت حمایت از تولید ملی و طراحان مد در دو سال گذشته میزبان بیش از۸۰۰۰ اثر ارزنده از سراسر ایران بود. در سال ۹۹ شرایط پسا کرونا نوید رونق تولید ملی و تقویت تشکل های کوچک کسب و کار را می دهد. سی پال شانه به شانه یکایک خانواده بزرگ خود سومین دوره جشنواره را مزین به ارزنده ترین آثار فعالان مد سراسر ایران می گرداند.
«مد و معماری» موضوع سومین جشنواره مد و لباس سی پال
معماری هنر دیرینه بشر با تمایل به یکجا نشینی و پدیده زندگی شهری آینه شکوه و زیبایی و نمایی از تمدن بشر در جای جای جهان است .آینه ای که گرد زندگی صنعتی بر آن زنگار بسته است. معماری در بنیان و پی ریزی خود شباهت های زیادی با مد دارد که این نقطه اتصال دست مایه طراحان زیادی در جهان و پیدایش آثاری ارزنده ای اعم از طراحی لباس ،زیور،اکسسوری ،کفش و کیف گردیده .انتخاب موضوع مد و معماری در سومین جشنواره سی پال در راستای اقتباس از آثار فاخرمعماری ایران و جهان باعث غنای آثار جشنواره سوم خواهد شد .
اهداف سومین دوره جشنواره :
•ایجاد فرصتی برای رقابت سالم و ارتقا کیفی آثار طراحان
•توسعه کسب و کارهای خرد مد و لباس بر مبنای فناوری
• حمایت از تولید ملی و فرصت سازی برای توسعه صادرات
•هم افزایی، همکاری و مشارکت فعلان مد و لباس کشور
•بسترسازی برای آموزش و رشد طراحان مستعد
•ایجاد زمینه مطالعه ، تحقیق و پژوهش در بخش فرهنگ ایرانی
•آشنایی جامعه با طراحان ایرانی و تاثیر بر بهبود فرهنگ پوشش
بخش های ارائه اثر و شرکت در سومین جشنواره مد و لباس سی پال
•طراحی لباس ؛ اثر تولید شده / تصویرگری
•طراحی پارچه ؛ اثر تولید شده / تصویرگری
•پارچه سازی؛ اثر تولید شده / تصویرگری
•رودوزی ؛ اثر تولید شده
•طراحی کفش و کیف ؛ اثر تولید شده / تصویرگری
• طراحی زیورآلات وجواهرات ؛ اثر تولید شده / تصویر گری
• اکسسوری ؛ اثر تولید شده /تصویرگری
•استایل ؛ اثر تولید شده /تصویرگری
•عکاسی
•مد و مدنویسی؛ ( مقالات و پایان نامه ها ،کتاب / …….)
•کسب و کارهای فناورانه ؛ استارتاپها / اپلیکیشن/ شتابدهندگان و…
فراخوان کسب و کارهای فناورانه
سی پال اولین جشنواره اینترنتی مد ایران است که با هدف حمایت و توسعه کسب و کارهای کوچک مد، فعالیت خود را با پشتوانه 35 سال فعالیت مستمر در حوزه مد ، آغاز کرده است. بخش عمده ای از چشم انداز توسعه کسب و کارهای کوچک مد برمبنای فناورری شکل گرفته است. اعضای زیست بوم خلاق ، استارتاپ ها ، شتابدهندگان، سرمایه گذاران، منتورها، دانشگاه ها و رسانه های استارتاپی می توانند در سومین جشنواره مد سی پال شرکت کنند و ضمن معرفی فعالیتهای خودشان از فرصت هم افزایی و کارآفرینی هم استفاده کنند. ضمن آن می توانید از مشارکت کنندگان و حامیان جشنواره باشید.
بخش های جشنواره
رقابت: شامل استارتاپهای مد می شود
معرفی و مشارکت: شامل اعضای زیست بوم خلاق ، استارتاپ ها ، شتابدهندگان، سرمایه گذاران، منتورها، دانشگاه ها و رسانه های استارتاپی(اختصاص غرفه آنلاین) با دبیرخانه سی پال در ارتباط باشید)
برگزیدگان بخش کسب و کارهای فناورانه در سایت جشنواره معرفی می شوند و از آنها تقدیر می شود و فرصت همکاری با سایر فعالان مد برای آنها فراهم می شود.
نحوه شرکت در جشنواره
ارائه توضیحات کامل در خصوص موارد زیر:
معرفی تیم/ شناسایی مساله یا مشکل /راه حل شفاف و خلاق/ ارزش پیشنهادی جذاب/بخشبندی مشتریان /مزیت رقابتی/اندازه بازار و قابلیت رشد بازار/ استراتژی بازاریابی (ورود یا توسعه) محصول و MVP/ مدل درآمدی / ساختار هزینهها/ برنامهی توسعه و معرفی کامل فرایندکاری ، اهداف ، چشم انداز، دستاورد ها و میزان تاثیرگذاری در توسعه کسب و کارهای مد در قالب فایل pdf تهیه گردد و در سایت الحاق گردد.
معرفی سایت ، اپلیکیشن و اطلاعات تماس با بنیانگذاران و مدیران در فایل قید شود.
معیار های مد نظر داوران:
تمرکز اصلی گروه راهبری بر سه حوزه : مد ، کسبوکار و استفاده از فنّاوری است
تخصص و هماهنگ اعضای تیم
شناسایی مساله یا مشکل
راه حل شفاف و خلاق
ارزش پیشنهادی جذاب
بخشبندی مشتریان
مزیت رقابتی
اندازه بازار و قابلیت رشد بازار
استراتژی بازاریابی (ورود یا توسعه)
محصول و MVP
مدل درآمدی
ساختار هزینهها
برنامهی توسعه