تاریخ انتشار :19 تیر 1400
personal branding
پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست و چطور باعث موفقیت ما میشود ؟
#امید-ملائکه/ استراتژیست حوزه برندینگ/هیئت علمی آکادمی برند ایران
برند سازي شخصي فرایندی است كه به موجب آن اشخاص، حرفه و فعاليتشان را معرفی می کنند و در طي آن شهرت و برداشت دیگران از خود را با هدف خلق تمایز نسبت به دیگران، مديريت ميكنند.با پرسونال برندینگ شما به شناخته شدن خودتان کمک میکنید؛ اما دقیق با جهتی که مردم میدهید میگویید که چگونه و چطور شمارا بشناسند.
چطور می توانیم برند شخصی خود را گسترش دهیم؟
تام پیترز خالق کلمه ی برند شخصی است است که در سال۱۹۹۷ در مقاله ای می گوید؛ شما امروز مدیر بازاریابی شرکت خود هستید، باید خود را بعنوان یک محصول خدمت ابزار نگاه کنید تا با استفاده از تخصصتان، رفتار عمیق و دقیق محصول خود را بفروشید.
اما چگونه ؟
شما برند دارید پس باید استراتوژی نیز داشته باشید که این لغت در معنای ساده، یعنی هنر درست جنگیدن، اینکه کجا چه چیزی را بگویم و کجا نگویم مثل کلمه ی قصه و غصه.ما همه پشت قصه هایمان غصه ای ست و همیشه دنبال این هستیم که داشته ی خوبی داشته باشیم اما آیا کاشته ی خوبی هم داریم؟ پیوستگی، همبستگی و آراستگی نیز داریم؟
در واقع باید تخصصی را انتخاب کنیم که در آن حرفی برای گفتن داشته باشیم، آموزش ببینیم و حال که عمیق شدیم باید تحقیق کنیم، از پلت فرم ها استفاده کنیم مانند دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی و ارتباطی.برند شخصی شما زودتر از خودتان وارد مکانی می شود پس باید بدانیم چطور و چقدر می خواهیم آن را کنترل کنیم؟در عرصه رقابت، عرضه رقابت نیز مهم است، برند های شخصی مقبول، جذاب، روند و لوند هستند، تنها به دنبال دیده شدن نیستند، دست گیرند نه پا گیر،گره گشا هستند نه عقده گشا.شاخه ای که انتخاب می کنیم باید متناسب با شرایط جامعه و روحیات خودمان باشد، خودشناسی، خودآگاهی و خود دوستی در کنار خودباوری و خود کنترلی معقوله ی بسیار مهمی هستند.گام بعدی یافتن نقاط قوت و ضعف خود، اینکه به چه کسانی می توانیم کمک کنیم تا جهان متفاوتی بسازیم.شما هر چه قدر عمیق و دقیق باشید اما در گوشه ای از خانه بنشینید، کسی شما رو نخواهد دید بنابراین نیاز به دیده شدن نیز دارید اما نه به هر قیمتی و نه به هر وسیله ای.باید مخاطبین خود را انتخاب کنید اینکه برای چه کسانی می خواهید مفید باشید.برند های شخصی دارای عیار و اعتبارند دیگران به آن استناد می کنند در واقع آنها متخصص اند.باید بدانید که اگر برند خود را خود نسازید، دیگران آن را برای شما خواهند ساخت که ممکن است به مزاجتان خوش نیاید در دنیای پر رقابت امروز متخصص ها می برند و می توانند فروش بهتری داشته باشند.در نهایت، یادتان باشد، شما درهر جایگاهی که هستید با هر سن و درجه وتخصصی یک برند شخصی در نگاه و نظر دیگران داریداگر خواهان عیار و اعتبار هستیدبرند بودن و برند شدن را با قدرت داشتن، کسب موقعیت، پول یا شهرت اشتباه نگیرید.
#مقالات #مقالات-جشنواره-سی-پال #مقالات-اساتید-سی-پال #امید-ملائکه # استارتاپ مد-و-لباس #انبارداری #پوشاکبرندهای لوکس #بلاکچین-در-مد #توزیع پوشاک #زنجیره ارزش در صنعت مدفشن #برندینگ–فشن #بیزینس–فشن #کوچینگ–فشن-مارکتینگ #آینده-طراحی-لباس #آینده-مدتکنولوژی #طراحی-لباس #طراحی-لباس-جدید #برندسازی #صنعت-مد #بیزینس-فشن #تکنولوژی-های-صنعت-مد #داده-محوری-در-صنعت مد-و-لباس #فشن-برندینگ #فشن-بیزینس #فشن-کوچینگ #فشن-مارکتینگ # اطلاعات-مشتریان-مد-و-پوشاک #تجزیه-و-تحلیل-اطلاعات-مشتریان #داده-محوری-در-صنعت-مد #دیتابیس-صنعت-مد #برند-سازی-شخصی #پرسونال برندینگ #برند-و-برند-سازی کسب و کارمدیریت بازاریابی و فروش