مدل رولکس در برندسازی چیست ؟ امید ملائکه

تاریخ انتشار: 7 اسفند 1400

مدل رولکس در برندسازی چیست ؟
#امید-ملائکه / استراتژیست حوزه برندینگ/هیئت علمی آکادمی برند ایران

برند یک موجود زنده است و در طی زمان ساخته میشود. هیچ کسبوکاری یکساله برندی قدرتمند و مانا نشده است. برند یعنی قول و وعده و تعهد به انجام آن قول. برندسازی یعنی فرایندی که باعث شود یک محصول ، خدمت ، منطقه و مکان یا یک شخص معتبر شود و نه اینکه مشهور شود.برند یعنی تمایز ، تفاوت ، تخصص و نفوذ در قلب و یاد مخاطبین با داشتن چاشنی نوآوری و خلاقیت.برند رولکس هنوز هم جزو با عیارترین و لوکس ترین برندهای جهان محسوب میشودبرندها زمانی موفق تر خواهند بود که مخاطب و مشتریان هدف خود را دقیق انتخاب کنند و بدانند قرار است چگونه دیده شوند.چه قولهایی میدهند و چه مقدار میتوانند پایبند وعده های خود باشند. کجا تبلیغ داشته باشند و کجاها حضور نداشته باشند. برندهای لاکچری معمولا در همه جا حضور ندارند.مدل رولکس یک مدل مفهومی است که پنج المان و نقطه تمایز این مدل نگاه به نکات منفی یک برند است

مشتریان
تصویر ذهنی
صنعت
عملکرد
نکات منفی

رولکس مشتریانی ثروتمند دارد. معمولا آقایان بالای ۴۵ سال و یا ورزشکاران حرفه ای تصویر ذهنی که با شنیدن نام رولکس در ذهن مخاطبین شکل میگیرد: شیک ، جذاب ، موفق ، لوکس ، کلاسیک و ساده ، زیبا و… است .رولکس در کدام حوزه و یا صنعت بیشتر فعال است ؟ورزش و ورزشکاران اکثرا مخاطبین و خریداران رولکس هستند. اما ورزشهایی که نسبتا آنها هم گران یا لوکس شمرده میشوند. یعنی شرکت رولکس، نوع ورزشها و قیمت محصول در یک سطح بالا همپوشان یکدیگرند. مثل مسابقات فورمول یک ، گلف ، تنیس و شنا که رولکس بیشترین اسپانسرینگ و هزینه تبلیغات را آنجا انجام میدهد و نه مثلا در مسابقات والیبال مخاطبین برند رولکس عملکرد آن را چگونه تفسیر میکنند ؟دقیق است. گران است. خاص و متمایز است. طلا و جواهر جز اصلی آن است. خدمات پس از فروش و در حین فروش عالی دارد.اما نکته مهم به نکات منفی برندها برمیگردد شما حتی اگر برند محبوب و قوی چون رولکس باشید در نهایت همانقدر که شیفته و طرفدار دارید به شما خرده هم خواهند گرفت یا شما را نقد میکنند. شهرت هم خوبی دارد هم بدی، این در پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی هم دیده میشود که درواقع نمیشود تمام انسانها و مخاطبین را راضی نگه داشت

نکات منفی رولکس :
متهم شدن به تجملگرایی و لوکس گرایی
ساخت و تولید مدلهای بی کیفیت تقلبی زیاد

#مقالات #مقالات-جشنواره-سی-پال#مقالات-اساتید-سی-پال#امید-ملائکه #استارتاپ-مد-و-لباس#پوشاکبرندهای-لوکس#توزیع-پوشاک #برندینگ-فشن#بیزینس-فشن#کوچینگ-فشن-مارکتینگ #آینده-طراحی-لباس#آینده-مدتکنولوژی#طراحی-لباس#طراحی-لباس-جدید#برندسازی#صنعت-مد#بیزینس-فشن#تکنولوژی-های-صنعت-مد#فشن-برندینگ#فشن-بیزینس#فشن-کوچینگ #فشن-مارکتینگ#اطلاعات-مشتریان-مد-و-پوشاک#تجزیه-و-تحلیل-اطلاعات-مشتریان#دیتابیس-صنعت-مد #برند-سازی-شخصی #پرسونال-برندینگ #برند-و-برند-سازی #کسب-و-کارمدیریت-بازاریابی-و-فروش

chiamod