<link rel="shortcut icon" href="favicon.jpg"/>

تاریخ انتشار 27 تیر 1401

12 توصيه برای رشد فروش آنلاین در صنعت مد/ #عليرضا-بزرگمهري

مدرس و مشاور توسعه کسب و کار

صنعت مد در بستر فروش الکترونیک به سرعت در حال رشد است. در این مقاله، 12 نکته را براي بخش خرده فروشي صنعت مد ارائه می کنیم تا با آخرين روندها همراه باشید و به شما کمک مي کند تا بخش آنلاين فروش مد خود را توسعه دهید. طبق گزارش Statista، مد بزرگترین بخش بازار فروش الکترونیک B2C است و فروش الکترونيک مد با رشدي معادل 9.1 درصد سالانه روبرو است. در سال 2020 اندازه صنعت فروش الکترونيک مد 752.5 میلیارد دلار آمریکا برآورد شد، انتظار می رود تا پایان سال 2025 اندازه کل بازار 1.164.7 میلیارد دلار باشد.

1- بر تجربه مشتری تمرکز کنید
مشتریان خود را بشناسید و به آنها کمک کنید تا آنچه را که به دنبال آن هستند تا حد امکان سریع و روان پیدا کنند. پیمایش در فروشگاه فروش الکترونیک مد شما باید آسان باشد. یک محصول باید با چند کلیک در دسترس باشد.این مهم است که مشتری در خرید در فروشگاه فروش الکترونیک مد خود احساس اطمینان کند. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای افزایش اعتماد بازدید کنندگان خود انجام دهید:
براي کالاي خود سرويس تحویل يا مرجوعي آسان و روان را ارائه دهید.
داشتن یک راه آسان برای تحویل/بازگرداندن بسته ها بسیار مهم است. اگر به اندازه کافی ساده نباشد، احتمالاً در وهله اول منجر به خرید نمی شود. به گفته Postnord، تحویل در خانه بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است. بیشتر و بیشتر افراد ترجیح می دهند بسته خود را مستقیماً درب منزل تحویل بگیرند، به جای اینکه آن را از نمایندگی بسته تحویل بگیرند

خدمات مشتری
خدمات خوب به مشتریان دیگر صرفا يک کار برای کسب و کار فروش الکترونیک مد شما نیست، این یک الزام است، بويژه وقتي که کسب و کار شما آنلاین است.
اطمینان حاصل کنید که بخش خدمات مشتری شما می تواند تمام سوالاتی را که در مورد محصولات یا خدمات شما ممکن است داشته باشند پاسخ دهد. هر روز از طریق تلفن و ایمیل در دسترس باشید. همچنین ایده خوبی است که یک چت زنده در سایت خود داشته باشید.همچنين ارائه هر چه بیشتر اطلاعات در مورد لباس بسیار مهم است. ابعاد هر سایز، مدلی که در عکس می پوشد چه سایزی و غیره مهم است ارائه گردد.هوش مصنوعی همیشه ایده خوبی است. به مشتریان خود اجازه دهید اندازه گیری های بدن خود را در سايت تکمیل کنند و یک مدل هوش مصنوعی ایجاد کنند که شبیه خودشان است. به این ترتیب، آنها می توانند لباس ها را به صورت آنلاین امتحان کنند و ایده ای در مورد اینکه چگونه لباس ها در زندگی واقعی قرار می گیرند، پیدا کنند.همچنین ایده خوبی است که بر اساس سفارشات قبلی، توصیه کنید که مشتریان وفادار شما چه اندازه ای باید خریداری کنند.
روش های مختلف پرداخت را ارائه دهید
هرچه گزینه‌های پرداخت بیشتری ارائه دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که مخاطبان بیشتری را جذب کنید. هر چه پرداخت پول را برای مردم آسان‌تر کنید، احتمال اینکه پول بیشتری وارد کنید بیشتر است.آیا می دانستید که 12 درصد از خریداران آنلاین اظهار می کنند که آخرین خرید خود را به دلیل عدم امکان پرداخت به روشی که می خواستند لغو کرده اند؟

2- بازاریابی ایمیلی
قرار دادن مشتریان در پايگاه داده بازاریابی ایمیلی مد چیزی است که برندهای موفق را از بقیه جدا می کند. با ارسال ایمیل های شخصی سازی شده، یک رابطه طولانی مدت با مشتریان خود ایجاد کنید
•فروش را با بررسي رفتار مشتري افزایش دهید و به مشتریان خود الهام بخشید
با بررسي رفتار مشتریان خود در سایت فروش، برای ارسال توصیه های محصول مرتبط تری برای آنها استفاده کنید که می تواند درآمد شما را افزایش دهد.
•خبرنامه های خود را شخصی سازی کنید
با افزودن توصیه‌هايي براي محصول بر اساس رفتار فردی هر کاربر، مانند محصولاتی که مشاهده کرده یا خریداری کرده‌اند، ارتباط را تقویت کنید.

3- نظرات مشتریان
خریداران آنلاین قبل از خرید، با جمع آوری اطلاعات در مورد محصولی که می خواهند بخرند، تحقیق می کنند. خواندن تجربیات کاربران، بررسی های محصول و رتبه بندی بخشی از تصمیم خرید است. بازخورد بخواهید و از آن بهره ببرید آیا می دانستید که …

• 88% از مصرف کنندگان به بررسی های آنلاین به اندازه توصیه های شخصی اعتماد دارند.

•فقط 12% از مصرف کنندگان قبل از خرید، نظرات را نادیده می گیرند.

• 85% از مصرف کنندگان می گویند که قبل از تصمیم گیری حداکثر 10 بررسی را خوانده اند.

• 50 بررسی سايرين یا بیشتر در هر محصول می تواند به معنای افزایش 4-5 % در نرخ تبدیل باشد.
اگر بازخورد بخواهید و نشان دهید که آن را دریافت کرده اید، بازخورد صادقانه تری از مشتریان خود دریافت خواهید کرد. هم خوب و هم بد. وقتی بازخورد دریافت می کنید، می توانید بر اساس آن عمل کنید و بهتر شوید. شما می توانید انتخاب کنید، بدون بازخورد و فروش کمتر یا بازخورد بگیرید و بیشتر بفروشید.

• خریداران مد به نظرات اعتماد دارند
نظرات مشتریان به بخش اصلی سفر خرید مد تبدیل شده است، آنها به پاسخگویی به سؤالات خریداران در مورد تناسب، کیفیت و سبک اقلام فردی کمک می کنند. همچنین، سطح خدماتی را که مشتری از یک برند می‌تواند انتظار داشته باشد، احساس می‌کند.

نحوه برخورد با نقدهای منفی
شرکتی که فقط نظرات مثبت دارد، احساس واقعی بودن نمی‌کند، اگر نظرات منفی وجود نداشته باشد، مشتریان به جعلی بودن نظرات مشکوک خواهند شد.مطمئن شوید که استراتژی پاسخگویی دارید که می تواند همه بررسی ها را مدیریت کند. هم مثبت و هم منفی. مشتریان ناراضی، عصبانی و خشمگین بیشتر از مشتریان خوشحال و راضی نظر می نویسند.

این مهم است که بدانید چگونه یک بررسی منفی را به یک فرصت تبدیل کنید. یک چیزی که مطمئن است این است که بررسی های بد لزوما برای فروش بد نیستند. اگر یک خرده فروش به خوبی پاسخ دهد، اغلب منجر به خرید توسط خریداران مردد می شود.

4. سئوی سايت فروش الکترونیک خود را بهینه کنید

آیا می دانستید که 44 درصد از مردم سفر خرید آنلاین خود را با جستجوی گوگل آغاز می کنند؟داشتن محتوای با کیفیت بالا در وب سایت فروش الکترونیک مد یکی از بهترین راه ها برای افزایش ترافیک و بهبود رتبه جستجوی گوگل شما است. یافتن کلمات کلیدی که افراد جستجو می کنند، انتخاب کلمات کلیدی با ارزش و انتشار محتوای مورد نظر جستجوگران گوگل، از جمله کارهایی است که باید انجام دهید.اگر در نتایج جستجو قابل مشاهده نیستید، مشتریان کمتری درباره شما می‌دانند، کمتر می‌فروشید و رشد شما کند می‌شود. در عین حال، رقبای شما فروش و سود را افزایش خواهند داد. در اینجا سه مرحله اول در مورد نحوه بهینه سازی سئوی خود آورده شده است:
•کلمه کلیدی مناسب را پیدا کنید
تحقیق در خصوص کلمات کلیدی فرآیند کشف کلماتی است که افراد در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری استفاده می کنند.برای سایت فروش الکترونیکی شما بسیار مهم است که تحقیقاتي در خصوص کلمات کلیدی را انجام دهید. در واقع، بهینه سازی صفحات محصول و دسته بندی خود بدون کلمات کلیدی غیرممکن است. تحقیق در مورد کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا مخاطب هدف خود را بهتر درک کنید. به لطف تحقیقات کلمات کلیدی، بینش بهتری در مورد آنچه مشتریان جستجو می کنند و کلمه دقیقی که استفاده می کنند به دست می آورید.
•حجم جستجو
حجم جستجو تعداد جستجوگرهایی است که در یک دوره زمانی معین روی یک کلمه کلیدی خاص انجام می شود. کلمه کلیدی کلماتی است که یک مشتری بالقوه برای یافتن یک محصول، خدمات یا اطلاعات جستجو می کند. گوگل ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی خود به نام Google Adwords را دارد که یافتن کلمات کلیدی مرتبط را آسان می کند. در اینجا می توانید حجم هر کلمه کلیدی را ببینید و ببینید که چگونه تعداد جستجوها در طول زمان تغییر می کند.

5. از هوش مصنوعی برای بهبود توصیه های محصول استفاده کنید
به مشتري سایر محصولات تکمیلی را که با خرید يک محصول مي توانند همراه باشند پیشنهاد دهید. به عنوان مثال، یک پیراهن زیبا به شلوار جین پیشنهاد دهید که مشتری به سبد خرید خود اضافه کرده است.توصیه‌های محصول شخصی‌شده بر اساس مواردی است که بازدیدکننده فعلی روی آن کلیک کرده یا خریده است، بر روی مواردی که سایر مشتریان خریده‌اند، و کالاهایی که در حال حاضر در سبد خرید هستند یا قبلاً رها شده‌اند، هستند.
•ارزش سبد خرید را افزایش دهید
یک فرصت طلایی برای توصیه محصولات بر اساس موارد موجود در سبد خرید بازدیدکنندگان وجود دارد. این توصیه‌ها هم برای فروش متقابل و هم برای فروش بالا استفاده می‌شوند و با توصیه محصولاتی که از مقدار آستانه عبور می‌کنند، ارزش سفارش را بالاتر از یک حد معین قرار می‌دهند جايزه تعيين کنيد يا تخفيف بيشتر.

6. اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسرها می توانند برند شما را تقویت کنند، فروش را افزایش دهند و مستقیماً با مخاطبان هدف شما ارتباط برقرار کنند، به گونه ای که قبلاً هرگز امکان پذیر نبوده است. نرخ تبدیل فروش الکترونیک شما به این بستگی دارد.تلاش برای ردیابی همه چیز و کنترل فروش خود در زمان واقعی، تقریبا غیرممکن است. فروش شما باید کاملاً خودکار باشد و به این تأثیر واکنش نشان دهید. هرچه محصولات شما مرتبط تر باشند، می توانید فروش خود را افزایش دهید.
چگونه با اینفلوئنسر مارکتینگ شروع کنیم؟قبل از شروع کار با اینفلوئنسر مارکتینگ، باید به وضوح فکر کنید.شما به عنوان یک برند چه کسی هستید و چه ارزشی ایجاد می کنید. اگر نامشخص است، نمی‌توانید آن را برای تأثیرگذاران روشن کنید، و مطمئناً نمی‌توانند آن پیام را به دنبال‌کنندگان خود منتقل کنند.
گروه هدف شما کیست؟ هرچه بهتر بتوانید آنها را توصیف کنید، درک اینکه با چه نوع اینفلوئنسرهایی باید برای رسیدن به گروه هدف خود کار کنید، آسان تر خواهد بود.هدف کمپین چیست؟
آیا برای افزایش فروش یک محصول خاص است یا افزایش تعداد کلیک ها به فروشگاه آنلاین شما؟ یا چیزی کاملا متفاوت؟ ساختار همکاری و انتخاب اینفلوئنسرها و همچنین ارزیابی نتایج به این عوامل بستگی دارد.اینفلوئنسرها را در فرآیند ایجاد مشارکت دهید.Nelly.com به مدت 1.5 سال با یکی از بزرگترین تأثیرگذاران سوئد، بیانکا اینگروسو، همکاری داشته است. در طی این همکاری تعداد معینی از مجموعه هایی که بیانکا در طراحی آنها نقش داشته منتشر شده است که سود زیادی برای Nelly.com به همراه داشته است.در طول اولین مجموعه ای که با هم انجام دادند، Nelly.com در مقایسه با جمعه سیاه بیش از دو برابر ترافیک بیشتری در سایت خود داشت. 80 درصد از مجموعه بلافاصله فروخته شد. همین چند هفته پیش، جدیدترین مجموعه منتشر شد. به دلیل فشار زیاد، کمتر از پنج دقیقه طول کشید تا سایت خراب شود. حداکثر 30000 نفر در صف کناری بودند و منتظر بودند تا مجموعه را بررسی کنند.
7-پایداری
سال 2021 است و تقاضای بیشتری برای مارک های مد و فروشگاه های فروش الکترونیک مد وجود دارد. با استفاده از برچسب پایداری در صفحه محصول، یافتن محصولاتی که به طور هميشگي تولید می شوند را برای مشتریان خود آسان کنید.تولید و تحویل از منظر پایداری برای مصرف کنندگان اهمیت بیشتری دارد. بسیاری از مشتریان بینش بهتری نسبت به زنجیره تولید می خواهند. به مشتریان خود قابلیت ردیابی کامل را در زنجیره تامین ارائه دهید. سپس مشتریان می توانند ببینند که همه چیز در کجا تولید، تولید شده و از کجا می آید. این برای برآوردن خواسته های مصرف کنندگان و انتظارات روزافزون است.8- جستجوی سایت فروش الکترونیک
جستجوی داخل سایت، برای سایت فروش الکترونیک شما چقدر مهم است؟ مهم تر از چیزی که فکرش را بکنید!اگر مشتری محصول مناسب را پیدا کند، شانس فروش و تبدیل افزایش می یابد. همچنین باعث ایجاد وفاداری و امنیت در مشتری می شود که باعث می شود در بازگشت احساس امنیت کند. اما اگر شخصی محصولی را جستجو کند و در نتیجه جستجو گنجانده نشده باشد، بازدیدکننده ممکن است فکر کند که در سایت فروش الکترونیک شما نیست، در حالی که ممکن است فقط تحت نام دیگری پنهان شده باشد. جستجوی شخصی شده سایت مرتبط ترین محصولات را به خریداران آنلاین ارائه می دهد.جستجوی سایت مبتنی بر هوش مصنوعی یک جزء قدرتمند برای هر سایت فروش الکترونیکی است و می تواند به افزایش درآمد، تبدیل و سود کمک کند.با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای جنبه‌های مختلف عملکرد جستجو، می‌توانید تجربه خرید را نیز تا حد زیادی بهبود بخشید.
•تکمیل خودکار
هنگامی که کاربر شروع به تایپ کردن در کادر جستجو می کند، هوش مصنوعی سریع ترین مسیر را به محصول مورد نظر با ارائه مرتبط ترین پیشنهادات از محصولات، دسته ها و محتوا پیشنهاد می کند.
•جستجوی محتوا
به مشتریان امکان دهید به راحتی محتوای بیشتری مانند مکان فروشگاه، اطلاعات تحویل، دستورالعمل های مراقبت و اطلاعات برند را پیدا کنند. به سادگی به نتیجه جستجو عمق می بخشد.
•جستجوی تصویر
بهینه سازی جستجوی بصری تبدیل و تعامل را افزایش می دهد. اگر جستجوی مبتنی بر تصویر را ارائه دهید که در آن کاربران بتوانند از تصاویر برای جستجوی سایر محصولات مشابه استفاده کنند، تجربه مشتری بسیار بهتر خواهد بود.9. تست A/B
خارج از چارچوب فکر کنید و چیزهای جدید را امتحان کنید. شما باید منحصر به فرد باشید و از انبوه شرکت هایی که محصولات مشابهی را می فروشند متمایز شوید.اما چگونه؟ایده خوبی است که تست های A/B را انجام دهید تا ببینید چه چیزی برای مشتریان شما مفید است. تست A/B به این معنی است که بازدیدکنندگان تصادفي 1 از 2 فورمت مختلف یک صفحه را مشاهده می کنند. یکی نسخه A و دیگری نسخه B نام دارد. آنها معمولاً طرح های گرافيکي و جانمايي کمی متفاوت یا برخی تفاوت های دیگر دارند. شما در طول آزمون داده ها را از بازدیدکنندگان واقعی جمع آوری می کنید. به این ترتیب می توانید اندازه گیری کنید که کدام یک از صفحات بهتر هستند. این یک رویکرد بسیار قدرتمند برای افزایش تبدیل است، زیرا شما خواهید دید که کدام راه حل های طراحی بهترین نتایج را دارند.
جوانب مثبت با تست A/B
• بازدیدکنندگان شما متوجه آزمون نمی شوند، رفتار آنها با این واقعیت که آنها افراد آزمون هستند رنگ نمی گیرد.
• نتایج می تواند بینش جدیدی در مورد نحوه رفتار بازدیدکنندگان و اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند به شما بدهد. این به شما امکان می دهد تصمیمات آگاهانه تری بگیرید و وب سایت خود را بهینه کنید.
معایب تست A/B
• آزمون های A/B به زمان و منابع نیاز دارند. شما باید ایده ای در مورد یک بهبود داشته باشید و سپس دو نسخه را برای آزمایش توسعه دهید.
• حتی اگر یک آزمون خوب طراحی کرده باشید، به طور خودکار به این معنی نیست که نتایج مفید هستند. نتیجه آزمایش ممکن است تفاوت معنی داری بین نسخه A و نسخه B نشان ندهد.



10- بازاریابی را از طریق ویدئو انجام دهید
در چند سال گذشته اتفاقات زیادی در زمینه بازاریابی محتوا افتاده است و محتوای ویدیویی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. ویدئوها موثرترین راه برای بازاریابی یک محصول هستند. با فیلمبرداری ویدیوهای خلاقانه و با کیفیت می توانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید و فروش را افزایش دهید.یک نظرسنجی نشان داد که 86 درصد از کسب و کارها از ویدئو به عنوان یک ابزار بازاریابی در سال 2021 استفاده کردند.بیش از 2 میلیارد کاربر وارد شده در هر ماه از یوتیوب بازدید می کنند و هر روز مردم بیش از یک میلیارد ساعت ویدیو تماشا می کنند و میلیاردها بازدید ایجاد می کنند.تحقیقات Wyzowl نشان می دهد که 86 درصد از کسب و کارها از ویدئو به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می کنند. این در سال 2020 85 درصد، در سال 2019 87 درصد، در سال 2018 81 درصد، در سال 2017 63 درصد و در سال 2016 61 درصد بوده است.
این تحقیق همچنین نشان می دهد که:
• 96 درصد از مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول یا خدمات، ویدیوی توضیحی را تماشا کرده اند.
• 84 درصد از مردم می گویند که با تماشای ویدیوی یک برند متقاعد شده اند که یک محصول یا خدمات را بخرند.
• 78 درصد از بازاریابان ویدیو می گویند که ویدیو به طور مستقیم به افزایش فروش کمک کرده است.
•انواع ویدیوهای فروش الکترونیک:

ویدیوی نمای نزدیک محصول
ویدیوهای نمای نزدیک محصول روی محصول شما زوم می کنند و ویژگی های خاصی را نشان می دهند که بینندگان ممکن است در تصاویر نبینند، یا عملکردی را نشان دهند که باید از نزدیک مشاهده شود، یا به سادگی محصول شما را از چندین زوایای نشان می دهد.ویدئوی مروری بر محصول این نوع ویدیو دید کلی تری از محصول را به مشتری می دهد.مشتری می تواند در مورد ویژگی ها و مزایای محصول شما اطلاعات بیشتری کسب کند. معمولاً در این نوع ویدیوها شخصی نشان می دهد که محصول را نشان می دهد و توضیح می دهد که چرا باید آن را بخرید.
ویدئوی تاييد مشتری
در ویدیوهای توصیفات مشتری، مشتریان گذشته یا فعلی تجارب مثبت خود را با برند، محصول یا خدمات شما به اشتراک می گذارند.ویدیوهای تاييد مشتري، ابزار قدرتمندی هستند، به خصوص وقتی صحبت از متقاعد کردن مشتریان احتمالی در مورد ارزش برند شما باشد. آنها می توانند به شما کمک کنند اعتماد به برند خود را افزایش دهید، کسب و کار خود را انسانی کنید و احتمال خرید محصول شما را از سوی مشتریان افزایش دهید.11- واقعیت افزوده در مد
صنعت مد سخت است و بسیاری از شرکت ها در یک تحول دیجیتال گسترده هستند. خرده فروشان باید در اولویت های خود تجدید نظر کنند. آنها باید از روندها، ابزارها و فناوری هایی استفاده کنند که به آنها امکان می دهد وفاداری خریداران امروزی را به دست آورند. واقعیت افزوده یکی از این فناوری هاست.
•واقعیت افزوده و فروش الکترونیک
با کمک طراحی بصری تعاملی مانند واقعیت مجازی ، واقعیت افزوده و تصاویر سه بعدی، مشتری می‌تواند تجربه حسی بهتری داشته باشد و درک بهتری از آنچه باید از محصول خود هنگام خرید آنلاین داشته باشد، داشته باشد.طبق آزمایشگاه مارکسنت، انتظار می رود تا سال 2020، واقعيت مجازي 120میلیارد دلار درآمد ایجاد کند.آنها همچنین گزارش می دهند که:
• 77 درصد از خریداران می خواهند ویژگی های محصول مانند رنگ یا سبک را ببینند.
• 72 درصد از خریداران اقلامی را به دلیل واقعیت افزوده خریداری کردند که قصد خرید آن را نداشتند.
• 68% از خریداران در صورت در دسترس بودن واقعيت مجازي، زمان بیشتری را با محصولات صرف کردند.
• 65% اطلاعات محصول را از طریق واقعيت مجازي، می خواهند
61 درصد از خریداران، خرده‌فروشی‌هایی را که واقعيت مجازي ارائه می‌دهند، ترجیح می‌دهند.
55 % می گویند واقعيت مجازي خرید را سرگرم کننده می کند.
•مشاغل فروش الکترونیک مد که از واقعیت افزوده استفاده می کنند:
یکی از مزایای استفاده از واقعیت افزوده در فروش الکترونیک، مواردی است که زیبایی شناسی یا سایر ویژگی های فیزیکی، مانند اندازه، عوامل اصلی تصمیم گیری خرید برای مشتری هستند.چندین خرده فروش آنلاین از واقعیت افزوده برای بهبود تجربه خرید برای مشتریان خود استفاده می کنند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:
• Nike Fit:
با استفاده از دوربین تلفن هوشمندتان، پاهای شما را اسکن می کند و 13 نقطه داده را جمع آوری می کند که مورفولوژی پای شما را برای هر دو پا ترسیم می کند. پس از تکمیل اسکن، ابعاد منحصر به فرد پای شما می تواند به راحتی برای خرید آنلاین و در فروشگاه در نایک در آینده مورد استفاده قرار گیرد.
• آزمایش مجازی Warby parker: Virtual Try-On
یک ویژگی در برنامه Warby Parker iOS است که به شما امکان می دهد عینک و عینک آفتابی را به صورت مجازی امتحان کنید.
مزایای واقعیت افزوده برای فروش الکترونیک مد
به عنوان یک برند مد آنلاین، می توانید از واقعيت مجازي برای افزایش آگاهی از برند خود و جذب خریداران جدید و بهبود تجربه مشتری برای مشتریان فعلی استفاده کنید.12-فروش اجتماعی
ترکیب فروش الکترونیک با رسانه های اجتماعی بسیار قدرتمند است. این به مشتریان امکان می دهد محصولاتی را که معمولاً در یک سایت فروش الکترونیک مد به دنبال آن نیستند، کاوش و پیدا کنند.60 درصد از مصرف کنندگان از رسانه های اجتماعی برای تحقیق در مورد محصولات و خدمات جدید استفاده می کنند.آن را ببینید – روی آن کلیک کنید – آن را بخریددر حال حاضر، پلتفرم های رسانه های اجتماعی که امکان فروش اجتماعی را فراهم می کنند، از جمله اینستاگرام، فیس بوک، پینترست و تیک تاک هستند.آن‌ها این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کنند که محصولی را در برنامه ببینند، دکمه «اکنون بخر» را فشار دهند و سپس خرید را درست در همانجا، هنوز در برنامه، تکمیل کنند. Pinterest به همین صورت کار نمی کند، جایی که مشتریان به یک سایت فروش الکترونیک هدایت می شوند و بنابراین نمی توانند خرید را در برنامه تکمیل کنند.
خریداران چه کسانی هستند؟
این یک واقعیت است، عادات مصرف کننده به رسانه های اجتماعی تغییر کرده است. نسل Z يعني متولدين 1370 تا 1385 کم و بیش با تلفن یا هر دستگاه تلفن همراه دیگری در دست به دنیا آمده اند و رویکردی کاملاً متفاوت به رسانه های اجتماعی و به طور کلی دیجیتالی شدن نسبت به نسل های قبلی دارند.
• 60 درصد از نسل Z در ایالات متحده از اینستاگرام برای کشف مارک ها، محصولات و خدمات جدید استفاده می کنند.• 48 درصد از آمریکایی های 18 تا 34 ساله از شبکه های اجتماعی خریداری کرده اند.
رشد فروش اجتماعی
بر اساس گزارش Business Insider، انتظار می‌رود که فروش اجتماعی 4.3 درصد از کل فروش خرده‌فروشی فروش الکترونیک در ایالات متحده را در سال 2021 تشکیل دهد. Emarketer پیش بینی می کند که فروش اجتماعی با افزایش 34.8 میلیارد دلاری به 36.09 میلیارد دلار در سال 2021 خواهد رسید.امروزه، مقوله‌ای که برای فروش اجتماعی بزرگ‌ترین است، دسته‌های مد از جمله پوشاک و لوازم جانبی هستند.
به عبارت دیگر، فروش اجتماعی یک روند فروش الکترونیکی است که در اینجا باقی مانده است و در آینده بسیار قدرتمند خواهد بود.

#توسعه-کسب-و-کار#فروش-آنلاین#فروش-دیجیتال #مقالات-اساتید

لینک کوتاه مطلب

https://chiamod.ir/علیرضا-بزرگمهری

 

chiamod