پشم گیاهی راه حلی برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست

پشم گیاهی راه حلی برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست

تاریخ انتشار 5 دی 1401

موسسه پتا رقابت 1 میلیون دلاری را برای یافتن جایگزین پشم گیاهی راه اندازی می کند

 صنعت نسبت به گوسفند ها ظالمانهرفتار می کند و پشم بیش از بسیاری از الیاف مصنوعی به محیط زیست آسیب می رساند.

 گروه حقوق حیوانات پتا این هفته مسابقه‌ای را برای یافتن یک جایگزین گیاهی برای پشم راه‌اندازی کرده است که همراه با جایزه یک میلیون دلاری (860500 پوندی) است.

جایزه چالش پشم گیاهی به اولین شخص یا شرکتی که ماده ای را توسعه می دهد که به طرز متقاعدکننده ای از نظر بافت، عملکرد و ظاهر شبیه پشم گوسفند است و یک برند بزرگ پوشاک روی این ماده سرمایه گذاری می کند، جایزه می دهد.

طرح ها و ایده های نوآورانه ای انتظار می رود مطرح شود. میمی بکهچی، معاون اروپای پتا، گفت: «از گل و میوه گرفته تا شاهدانه و دانه‌های سویا، گزینه‌ها برای ایجاد لباس‌ها و لوازم بدون حیوانات نامحدود است. پتا خوشحال است که نوآوری هایی را تقویت می کند که به محافظت از حیوانات و توقف تخریب محیط زیست ناشی از کشاورزی حیوانات کمک می کند.

این رقابت در زمانی برگزار می‌شود که مواد زیستی جدید – که معمولاً از مواد طبیعی بدون آسیب رساندن به محیط‌زیست ساخته می‌شوند – در مد محبوب‌تر می‌شوند. میسلیوم، جایگزینی برای چرم گاو ساخته شده از قارچ، موفق ترین است. اکنون توسط برندهایی مانند Stella McCartney، Ganni و Balenciaga استفاده می شود. بر اساس گزارش سازمان غیرانتفاعی Material Innovation Initiative، سرمایه گذاری در صنعت رو به رشد از سال 2015 به 2.3 میلیارد دلار (1.94 میلیارد پوند) رسیده است.

جایگزین های پشم گیاهی موجود است. تنسل و بامبو و همچنین Nullarbor که از فرآورده های جانبی نارگیل تهیه شده است را می توان استفاده کرد. در سال 2019، گروهی از دانشجویان دانشگاه کلمبیایی برنده جایزه Woocoa شدند، ماده‌ای شبیه پشم که از نارگیل و کنف ساخته شده است

chiamod