کارگاه تاثیراتیکت در تجارت بین الملل

کارگاه آداب معاشرت در تجارت بین المللی با همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت و مشارکت چیامد

تاریخ انتشار : 12 دی 1400

کارگاه آداب معاشرت در تجارت بین المللی با همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت و مشارکت موسسه چیامُد در  اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

 پوشش و استایل در معاشرت های تجاری به خصوص تجارت بین المللی  تاثیر به سزایی دارد.

در ابتدا دبیر کل اتاق مشترک، دکتر آباذر براری به اهمیت آداب معاشرت در روابط تجاری به عنوان یکی از مولفه های تجارت پرداخت و افزود :هدف از این نشست آگاهی از قوانین اصلی آداب معاشرت در تجارت بین المللی است که در اولین برخورد می تواند تعیین کننده ادامه روابط باشد. در ادامه مدیر موسسه چیامد به الزام برگزاری کارگاه های آموزشی اتیکت و استایل در روابط تجاری اشاره کرد.آگاهی از اتیکت تجاری روابط تجاری را تحت شعاع قرار میدهد و مدیران اجرایی کسب و کار باید از نحوه انطباق با آداب و معاشرت مردم کشور مقصد آگاهی کافی کسب کنند تا با مشکل مواجه نشوند که در این راستا مهندس آرمان ولیان، مدرس و سخنران بیزینس اتیکت به ارایه نکاتی پرداختند.این مدرس درابتدای این نشست به آداب مربوط به نحوه گفت و گوی تلفنی در مذاکرات پرداخت و عنوان کرد: مذاکره و ارتباطات اغلب از یک مکالمه تلفنی آغاز می شود، هنگام پاسخگویی به تلفن اولین مهم این است که با نحوه‌ی گفتمان و پاسخگویی ما، در طرف مقابل احساس ارزشمند بودن به وجود آید تا بتوان گفتگو و مذاکره خوبی را پیش برد.ولیان با بیان این که اتیکت به معنای آداب معاشرت و احترام است، اظهار کرد: اگر در خارج از ساعات کاری با شخصی تماس حاصل نمودیم باید در نهایت احترام از وی عذرخواهی کرده و علت این تماس فوری را مطرح نماییم چرا که آداب معاشرت حول محور احترام است. بخشی از نکات مهم این کارگاه در متن زیر منتشر شده است.

سخنران بیزینس اتیکت با بیان اینکه رفتار حرفه ای باید از تماس مشخص باشد، تصریح کرد: در مواقع ضروری باید از طرف مقابل مذاکره کننده برای پاسخگویی به تماس در جلسه کاری کسب اجازه کرد.

ولیان در بخش دیگری از این کارگاه به موضوع پوشش و لباس خانم ها و آقایان اشاره کرد و افزود: بانوان و آقایان باید در فضای تجارت از پوشش مناسب برخوردار باشند و توجه کنند که سادگی مهم ترین ملاک در این بخش عنوان می شود.

این مدرس افزود:هنگام مذاکرات آرام صحبت کردن امری بسیار مهم است.

وی گفت: مدیران اجرایی کسب و کار باید در جلسات برای برقراری ارتباط بیشتر با دیگر افراد کارت ویزیت به زبان های مورد نیاز اعم از فارسی، عربی و انگلیسی به همراه داشته باشند چرا که ارائه این کارت ویزیت به منزله توجه افراد به یکدیگر است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

chiamod