طراحی لباس در خدمت بیماران خاص / گام نخست پروژه “فراز” برداشته شد

طراحی لباس در خدمت بیماران خاص / گام نخست پروژه "فراز" برداشته شد

تاریخ انتشار 12 آذر 1396

سهیلا جبری، طراح لباس و مدیر برند “چیامد” به خبرنگار هنرآنلاین گفت: همواره دغدغه مسائل و مشکلات اجتماعی را در قالب هنری داشته‌ام و توسط طراحی لباس زبانی برای این گفتمان یافته‌ام. از این رو، برای من هر پروژه‌ای روایتی دیداری و شنیداری برای انتقال پیامی مفهومی به مخاطب است.

او ادامه داد: خانم حدیث عقیقی، بانویی که سال‌هاست با بیماری “لنف‌ ادم” دست و پنجه نرم می‌کند، توسط خاتون شهبازی، مدیر مسئول “چیامد” برای طراحی یک لباس به من معرفی شد. اولین دیدار و گفت وگوی ما بیش از سه ساعت به طول انجامید که در این فاصله با بیماری خاص حدیث و مشکلات پوششی این بیماران که به دلیل حجیم شدن دست و پا قادر به پوشش معمول تولیدی نیستند، آشنا شدم.

جبری با اشاره به اینکه این مدل پس از مدت‌ها انزوا تصمیم گرفته بود به جامعه برگردد، اظهار داشت: او بر معلولیت خود غالب شد تا اراده و شعار خود را که معلولیت، محدویت نیست، اجرایی کند.

او با تأکید بر فشار روانی حاصل از این بیماری و برخورد جامعه با این افراد گفت: حدیث صفحه‌ای را راه اندازی کرده بود و در آنجا به معرفی بیماری خود ومشاوره و حمایت از بیماران دیگر می‌پرداخت.

مدیر برند “چیامد” ادامه داد: حدیث از من خواست به او و دوستانش در حوزه طراحی لباس مناسب به ویژه برای حضور در اجتماع کمک کنم. ابتدا قرار بود حدیث عکس خوش پوشی خود را برای دوستان اش مستند کرده و در آن‌ها انگیزه ایجاد کند. این مسئله باعث شد تصمیم بگیرم با طراحی لباس به حدیث و دوستانش بپیوندم و قدمی هر چند کوچک در معرفی بیماران خاص و ایجاد آگاهی برای درک و پذیرش آنها و در نهایت جذب افراد و ارگان‌هایی بردارم که می‌توانند این افراد را به دلیل هزینه‌های بیماری‌شان یاری برسانند.

جبری تصریح کرد: طبق اطلاع من، این بیماران تحت پوشش بیماران خاص یا هیچ حمایت دیگری نیستند و امید است در ادامه مسیر از هر فرصتی برای یاری رساندن به این بیماران دریغ نکنیم.

او در خاتمه بیان کرد: در این پروژه، خاتون شهبازی، مدیر مسئول “چیا مد” و بابک برزویه عکاس این پروژه من را حمایت کردند و وقت گذاشتند تا گام نخست پروژه “فراز” را عملی کنیم. قدمی بعدی ما، دعوت از طراحان لباس برای طراحی لباس معلولان و اجرا و نمایش کالکشن گروهی “فراز” در بهارسال 97 است.

#چیامد #اخبار-چیامد #چیا-جبری #سهیلا-جبری

chiamod