تولید الیاف نساجی از بایسوس صدف

تولید الیاف نساجی از بایسوس صدف

تاریخ انتشار 28شهریور 1401

در غرب فرانسه، یک استارت‌آپ به نام بیسکو ضایعات کشاورزان صدف را بازیابی می‌کند و بایسوس صدف را به الیاف نساجی تبدیل می‌کند. این کشور هدف خود را تولید 35000 متر مربع مواد نساجی در مدت دو سال قرار داده است.

زباله ها می توانند بهترین جایگزین فعلی برای مواد خام آلوده کننده یا مواد خام با ردپای کربن بیش از حد سنگین باشند. رابین ماکت و فلورانس بارون، بنیان‌گذاران استارت‌آپ فرانسوی Bysco، درباره این فناوری اینچنین می گویند که .آن ها با استفاده از بایسوس صدف ها، که رشته‌هایی هستند که به نرم تنان اجازه می‌دهد به سنگ‌ها بچسبند، را به الیاف نساجی تبدیل می‌کند. نوآوری که با سرعت زیاد در حال رشد است و می تواند نیازهای بسیاری از بخش ها از جمله ساخت و ساز، مد و ورزش را برآورده کند.

ساخت مواد نساجی پایدار و زیستی بدون نیاز به تولید و استفاده از منابع جدید، مهم‌ترین نکته در بازیابی زباله است، صرف نظر از نوع آن. در حال حاضر، به نظر می رسد این نوع مواد در صدر فهرست موادی هستند که احتمال دارد به بحران آب و هوا پاسخ دهند. به این کار بازیافت یا افزایش چرخه گفته می شود، زیرا شامل ارائه ارزش افزوده به محصولی است که دیگر  کسی به آن علاقه ندارد. در مد، این اصطلاح به ضایعات پارچه یا کالاهای فروخته نشده ای اشاره دارد که به عنوان مواد خام مورد استفاده قرار می گیرند، اما بسیاری از شرکت ها نیز در تلاش هستند تا راه های مختلفی را برای توسعه الیاف نساجی با کیفیت که پایدار و قابل تجدید هستند، بیابند.

استارت آپ Bysco که در آگوست 2021 تأسیس شد، در نانت مستقر است و اولین واحد تولیدی آن در Cancale، در تقاطع بین نرماندی، بریتانی و Pays de la Loire، سه منطقه اصلی پرورش صدف در فرانسه واقع شده است. و این تصادفی نیست، از آنجایی که این شرکت جوان خود سازماندهی جمع‌آوری صدف‌های صدفی است، در این فرآیند به کشاورزان صدف کمک می‌کند تا از شر این ضایعات خلاصشوند . ،این  استارت‌آپ  تمیز کردن مواد خام را مدیریت می‌کند، در حالی که تبدیل این ضایعات به ایلفا  نساجی به  Atlanpole واگذار می‌شود.

این ضایعات صدف سر انجام به الیاف نساجی طبیعی و با منبع زیستی آینده تبدیل می شود. راه حل های فیبری که قبلاً چندین شرکت را در زمینه های مختلف از جمله پانل های آکوستیک و کالاهای ورزشی جذب کرده اند، همانطور که اخیرا توسط Les Echos Entrepreneurs فاش شده است. و این لیست قرار است رشد کند، زیرا Bysco اخیراً جایزه بزرگ 2022 را از Moovjee  جنبش برای جوانان و کارآفرینان دانشجو به دلیل نوآوری خود دریافت کرده است

chiamod