برگزاری دوره مد دیجیتال Meta-Wearدر مدرسه مد فرانسوی ESMOD

مدرسه مد اسمود دوره مد دیجیتال Meta-Wear را راه اندازی می کند

تاریخ انتشار 21 خرداد 1401

 

مدرسه مد فرانسوی Esmod، قدیمی ترین آکادمی مد جهان، در پاییز دوره ای به نام Meta-Wear را راه اندازی می کند که به طراحی مد دیجیتال اختصاص دارد. ورونیک بومونت، مدیر اجرایی Esmod، در مصاحبه با AFP توضیح داد که چرا این دوره برای نسل بعدی طراحان ضروری است، زیرا می‌توانند مهارت‌های هنری، تخصص مد و فناوری دیجیتال را در هم آمیخته و چشم‌انداز جدیدی برای آینده مد ایجاد کنند.

نه تنها برآوردن انتظارات نسل های جدید دانش آموزان، بلکه سازگاری با تغییرات رخ داده در صنعت مد نیز مهم بود.

ما تحقیقاتی در این مورد انجام دادیم و متوجه شدیم که تقویت آموزش نرم افزار دیجیتال ما بسیار مهم است. این یک زمینه کاملاً جدید نبود، زیرا ما با Lectra برای دوره‌های متمرکز بر مدل‌سازی و توسعه محصول، از جمله هر چیزی که مربوط به تولید است، شریک شده‌ایم، و قبلاً نرم‌افزار clo3d را که با آواتارهای دیجیتال کار می‌کند، آزمایش می‌کردیم. ما در ابتدا تصمیم گرفتیم دوره های clo3d را توسعه دهیم، سپس متاورس به وجود آمد.

یکی از مدرسین ما، فابریس جوناس، بنیانگذار MyFashionTech، به ما توصیه کرد که حتی فراتر رفته و دوره های کاملی را برای آموزش دانشجویان در این زمینه های جدید برگزار کنیم. ما واقعاً متعهد به انطباق با مهارت‌های حرفه‌ای جدید مورد نیاز متاورس هستیم، در حالی که همچنان به دانش سنتی، که در مد ضروری است، احترام می‌گذاریم.

بدیهی است که تمرکز روی طراحی محصول خواهد بود، اما کل محیط NFT و ارزهای دیجیتال نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت. با این حال، همیشه موضوع تقویت دنیای فیزیکی خواهد بود.

ما واقعاً معتقدیم که این جهان های مجازی جدید توسط برچسب های مد در درجه اول برای نمایش محصولات کلاسیک تر خود استفاده خواهند شد. یک جنبه بازاریابی آشکار وجود دارد و این خوب است زیرا ما همیشه در تلاش هستیم تا انتظارات نسل جدیدی از طراحان با طرز فکر ترکیبی را برآورده کنیم.

آنها دیگر نمی خواهند صرفاً به عنوان صنعتگر در نظر گرفته شوند، بلکه به عنوان کارآفرین نیز می خواهند. این نسلی است که مشتاق است بتواند از همان ابتدا تجارت خود را ایجاد کند.

دوره Meta-Wear برای دانش آموزان سال دوم خواهد بود، زیرا ما کاملاً می خواهیم [دانش آموزان] اصول مد فیزیکی را در سال اول خود بیاموزند.

این توسعه برنامه درسی ما است که آموزش سنتی و قدیمی اسمود در روش‌های فنی و طراحی را با تکنیک‌های دیجیتال ترکیب می‌کند.

از سپتامبر آینده، دوره جدید سال دوم را شروع می کنیم، اما دانشجویان البته به طور همزمان برنامه استاندارد را دنبال خواهند کرد. و ما حتی کمی جلوتر خواهیم رفت تا آنها را در مورد مهارت های حرفه ای جدید آموزش دهیم. ما می‌خواهیم آنها را در بخش‌های دیگری مانند بازی‌های ویدیویی کار کنیم، زیرا این با تقاضای کارفرمایان برای پروفایل‌های جدید، مانند طراحان لباس‌های متاورس و دیجیتال، مطابقت دارد.

متن خبر اصلی

 

chiamod