آیا محصولات دیجیتال در صنعت مد وارد ابزارdpp کمیسیون اروپا می شوند؟

آیا محصولات دیجیتال در صنعت مد وارد ابزار Dpp کمیسیون اروپا می شوند؟

تاریخ انتشار 1 اسفند 1401

آیا محصولات دیجیتال در صنعت مد وارد ابزار Dpp کمیسیون اروپا می شوند؟

DPP ابزاری برای ایجاد شفافیت و باز کردن قفل چرخشی پیشنهاد شده توسط کمیسیون اروپا (EC) است که اطلاعات محصول را در کل زنجیره ارزش به اشتراک می‌گذارد، از جمله داده‌های استخراج مواد خام، تولید، بازیافت و غیره.

کمیسیون اروپا در حال حاضر با پروژه پاسپورت محصول دیجیتال (DPP) خود در حال پیشرفت است. هدف این است که بتوانیم با مرتبط کردن اطلاعات منبع و تولید محصول به DPP، انطباق با مقررات طراحی محیط زیست را نظارت کنیم. DPP ها می توانند از بلاک چین ها، پایگاه های داده غیرمتمرکز که راه را برای بازاریابی و بهره برداری تجاری آتی آنها توسط برند ها را  هموار می کند، استفاده کنند.

پروژه DPP در 30 مارس 2022 توسط اتحادیه اروپا رونمایی شد، در قالب یک بسته گسترده‌تر طراحی شده برای تبدیل محصولات پایدار به استاندارد در اروپا. انتظار می رود دسترسی به داده های DPP تا سال 2026 اجباری شود. جوئل هازان، یکی از همکاران، گفت، با این حال، احتمالاً DPP در یک نسخه بسیار کوچک تر، که با این وجود نسبتاً پرهزینه خواهد بود و برای خود برند ها  مفید نخواهد بود. مدیر گروه مشاوره بوستون (BCG) در گفتگو با FashionNetwork.com. به گفته هازان، در حالی که ابتدایی ترین نسخه این پروژه بر روی داده های تولید و قابلیت بازیافت تمرکز دارد، DPP می تواند درهای دیگری را باز کند.

 

هازان گفت: «این در واقع یک تعهد است که فرصتی را باز می کند. «با توجه به اینکه ما باید این الزام را به صورت دیجیتالی رعایت کنیم، با [ابزاری که] می‌توان آن را در دسترس همگان قرار داد، سؤال این است که آیا می‌توانیم کارهای بیشتری با آن انجام دهیم. مسئله برچسب ها این است که آیا آنها ممکن است بتوانند یک خط مشی خدمات کامل را بر اساس این شناسه ها ایجاد کنند یا خیر.

هازان، یکی از نویسندگان گزارشی درباره این موضوع که در ژانویه با کنسرسیوم بلاک چین آریانه فرانسوی منتشر شد، فکر می‌کند که هر بخشی که در آن فرصتی برای فروش مجدد یا بازیافت محصولات وجود دارد، از خودرو گرفته تا پوشاک، می‌تواند درگیر آن باشد. در مد و تجمل، DPP احتمالاً بیشترین علاقه را در بازار محصولات متعلق به قبل ایجاد می کند.

هازان، یکی از نویسندگان گزارشی درباره این موضوع که در ژانویه با کنسرسیوم بلاک چین آریانه فرانسوی منتشر شد، فکر می‌کند که هر بخشی که در آن فرصتی برای فروش مجدد یا بازیافت محصولات وجود دارد، از خودرو گرفته تا پوشاک، می‌تواند درگیر آن باشد. در مد و تجمل، DPP احتمالاً بیشترین علاقه را در بازار محصولات متعلق به قبل ایجاد می کند.

#مد-و-فناوری#اخبار-سیپال #اخبار-مد-جهان #اخبار-مد-و-فناوری

chiamod